Mimo chwilowego ocieplenia, nieuniknionym staje się fakt że zima puka już do drzwi…

Wita nas rano szarością, która niedługo zamieni się ( w tak przeze mnie nie lubianą) ciemność. Rano, instynktownie wszystko we mnie  krzyczy : ” gdzie Ty się wybierasz? Tam jest zimno, ciemno” Noga cofa się tam gdzie ciepło, pod pierzynę…

Lecz ja mam na to swój mały chytry sposób przechytrzenia zmysłów;)

Budzę się i zasypiam przy kojących moje zmysły dźwiękach, a to już nastraja bardzo pozytywnie! Poza tym moją sprawdzoną “bronią” jest uśmiech.

Tu mała dygresja…Kiedyś kolega szedł ze mną ulicą i po jakimś czasie zapytał mnie czy zauważyłam że przechodnie (obcy ludzie) często się na mnie patrzą i uśmiechają…

Zasada jest prosta, uśmiech powraca-sprawdziłam 🙂 Zauważyłam też przy okazji i inną, smutniejszą rzecz… Wydaje mi się, że  Polacy rzadko się uśmiechają ( stąd kolega zwrócił uwagę na sytuację z ulicy), kroczą zamyśleni, nieobecni, zaganiani…

Ja lubię się uśmiechać, więc również często nieświadomie robię to   idąc ulicą.  I widzę na czyjejś  twarzy (początkowo) zdziwienie,  jakby pytali : ” czy ona coś ode mnie chce? , czy ją znam, tylko nie poznałem?” ” Za chwilę  jednak, widząc że jedynie bezinteresownie uśmiecham się , na tej innej twarzy pojawia się odwzajemniony uśmiech:)

Innym sposobem “mojej walki” są kolory. Uwielbiam je, zwłaszcza czerwienie, zielenie, odcienie granatu, fiolety aż robi mi się cieplej:) Ubieram też  kolczyki, korale, bransoletki, broszki, chustki , szale ( oczywiście nie wszystko na raz;) )

A więc w te zimne, szare dni uśmiechajcie się do siebie, tak po prostu, bez powodu ( chociaż tak naprawdę jest tysiące małych powodów do radości, których często nie doceniamy   bo bierzemy je za coś co się “należy” ).  To naprawdę proste, piękne i nic nie kosztuje  a czyni wszystko dookoła piękniejszym!  Ogrzejmy się nawzajemy uśmiechem!

Nie zapominajcie też karmić zmysłów, zapachami (  długie kąpiele przy świecach, ze zniewalającym płynem do kąpieli …mmm) kolorami i dźwiękami!

Eh, prawie bym zapomniała! Oczywiście kwiaty, cięte w wazonie i gorąca czekolada 😉

A więc do boju! 🙂

DSC00035

