To film z zatrzymania działacza na rzecz środowisk homoseksualnych Roberta Biedronia. Obejrzałam go dzisiaj i postanowiłam to skomentować, tu na blogu.

Oglądając to poczułam wstyd i zażenowanie zachowaniem tych ludzi. Całą zaistniała sytuacją. Choć nigdy nie byłam zatrzymana przez policję zdaję sobie sprawę z procedur które obowiązują w trakcie zatrzymań. Myślę sobie jednak, że oprócz zarządzeń w każdej sytuacji należy kierować się zdrowym rozsądkiem i posiadać pewną elastyczność w ocenie konkretnej sytuacji. Na filmie nie widać aby Pan Robert był w jakikolwiek sposób agresywny…

Słuchając pojawiających się głosów w tle, odebrało mi mowę… Zrobiło mi się strasznie przykro i wstyd. Nie rozumiem jak można się w ten sposób zachować, jak można z pełną świadomością chcieć poniżyć człowieka, upodlić go… Nie rozumiem dlaczego niektórzy pałają do innych taką nienawiścią, wewnątrz własnego kraju. Dlaczego niektórzy odczuwają przyjemność z poniżania… To tak jakbyśmy sobie wymyślili, że od dziś będziemy tępić zielonookich. Absurd. Co gorsza, czytając komentarze na YT większość jest w stylu : ” należało mu się” albo ” zaraz się popłacze”…
Czy naprawdę tak wygląda Polska?! Kraj sporów i nietolerancji wymieszany z religijnym fanatyzmem?! Brakuje mi słów aby opisać moje zażenowanie postawą tych ludzi. Co chcieli osiągnąć, czy poprzez swoje zachowanie czują się lepiej?! Nikt przecież nikomu nie każe czegokolwiek pochwalać lub aprobować. Każdy powinien mieć prawo do swobody myśli. Nie znaczy to jednak że należy atakować.Myślę, że Ci ludzie są bardzo słabi, z niską samooceną. Zapominają że kto poniża sam jest niski. Nie tędy droga…

W takich chwilach wstyd mi za moich rodaków, nie chcę takiego społeczeństwa. Przykre to bardzo…

